|
||||||
ProcesmanagementEnkele principes gebaseerd op het denken van M. Hammer
1. Stem uw organisatie af op uw klanten Werk op verschillende wijze naar verschillende groepen van consumenten Weet van te voren wat klanten aan u zullen vragen Laat klanten meer zelf regelen Meet die zaken waar klanten(consumenten) echt om geven
2. Biedt uw klanten waar ze echt om vragen Reflecteer op de onderliggende problemen van de klant; ga dieper dan uw product of dienst Onderzoek hoe klanten feitelijk met uw product omgaan en probeer uw dienstverlening daar beter bij te laten aansluiten
3. Stel processen voorop Bekijk uw processen continu door de bril van de klant; alleen het eindresultaat van de processen telt in de ogen van de klant Vergewis u ervan dat iedereen in uw bedrijf het proces begrijpt vanaf de fase van ontwikkeling tot aan de aflevering aan de klant Stem de organisatiestructuur af op de processen; stroomgericht organiseren (“kantelen” van de structuur met vergaande “decentralisatie”) Creëer een teamcultuur met gezamenlijk gevoelde verantwoordelijkheid
4. Systematiseer uw innovatieproces Leidt innovatie en problem solving in banen van discipline en teamwork (projectmanagement) Verplaats u in de denkwijze of gedragspatroon van de klant en neem dat als uitgangspunt voor een herontwerp waarin de klant met minder geld, inspanning en frustraties uw producten en diensten kan krijgen
5. Meten is weten; stop met accounting en meet alleen wat u echt wilt weten Ontkoppel meten van accounting; het maakt gewoon onderdeel uit van de basishouding van iedere manager Ontwikkel een integraal meetmodel dat gekoppeld is aan uw hoofddoelstellingen Meet datgene dat u werkelijk wilt controleren en dat van directe invloed is op de realisatie van uw missie en hiervan afgeleide doelstellingen
6. Bindend managen van processen Teamwork en samenwerking op managementniveau moet de regel zijn en niet de uitzondering Leer managers om gemeenschappelijke belangen voorop te stellen Werk met een beloningsstructuur die recht doet aan teamwork Ruil formele structuren in voor inspirerend leiderschap
7. Gebruik uw distributiekanalen als verlengstuk van de organisatie Zet distributiekanalen om in gemeenschappen met een gezamenlijke doelstellingen Gebruik het internet om informatie te delen en transactieprocessen te stroomlijnen
8. Denk in ketens; breek buitenmuren af Stroomlijn de relaties tussen uw bedrijfsprocessen en die van klanten en toeleveranciers Herverdeel de activiteiten tussen de bedrijven zodanig dat iedereen doet waar hij het beste in is Exploiteer de behoefte van klanten aan zelf service
9. Streef naar virtuele integratie; verruim uw bedrijfsvoering Wees altijd bereid uw bedrijfsdoelstellingen en strategie te herzien
Deze tekst is samengesteld door Management Start.
|
||||||